preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vijenac

Login
e-Dnevnik

        

e-Dnevnik za učenike i roditelje od sada i kao mobilna aplikacija

Tražilica
Kalendar
« Veljača 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
Prikazani događaji

 

 

CUC 2023. Era digitalne zrelosti

 

CARNET-ova konferencija CUC 2023 posvećena je obilježavanju završetka projekta˝e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola čija je provedba započela pilot-projektom 2015. godine, a nastavila se u drugoj fazi od 2018. do 2023. godine. Projekt je svojim cjelovitim pristupom primjeni moderne tehnologije, digitalnih sadržaja i podrške omogućio jednake prilike za obrazovanje svih učenika.

Završetak projekta ˝e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola˝ označava završetak značajnog vremenskog razdoblja koji je omogućio školama sustavno razvijanje digitalne zrelosti. Ovo je razvojni trenutak u kojem škole s novo razvijenom zrelošću spremno kreću u nove izazove. Osim što je riječ zrelost u središtu projekta e-Škole zbog koncepta digitalne zrelosti, njome se naglašava osposobljenost, osnaženost i opredijeljenost za daljnja djelovanja škola u području primjene digitalnih tehnologija.

Cilj je ove konferencije potaknuti sve dionike odgojno-obrazovnog procesa iz osnovnih i srednjih škola da i nakon završetka projekta nastave s cjeloživotnim učenjem, osnažuju svoje kompetencije, primjenjuju inovativne prakse u svom radu, učine nastavu pristupačnom i uključivom za sve učenike, uvode inovacije i aktivno koriste tehnologije budućnosti i nastave sanjati i ostvarivati svoje snove.

Na konferenciji „CUC 2023: Era digitalne zrelosti“ pod temom Digitalna osnaženost opravdavamo digitalnu zrelost škole, kontinuirani profesionalni razvoj i unaprjeđenje digitalnih kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika i učenika, dijeljenje znanja te digitalnu transformaciju nastavnih procesa. 

pdf Digitalna r(evolucija) Zrinka Radanović i Vesna Vrbošić

 

RADIONICU: Kreativnost i mašta u punoj snazi – digitalno se izrazi održale su učiteljice hrvatskoga jezika Ivana Macan i Renata Čeč


U višegodišnjem iskustvu odgojno-obrazovnoga rada susretale smo se s različitim zahtjevima nekadašnjih nastavnih programa, a današnjih predmetnih kurikuluma kao i različitim odgojno-obrazovnim očekivanjima i potrebama učenika. U svim tim različitim sustavima, pristupima i gledištima jedna je konstanta ostala nepromijenjena – neiscrpna učenička kreativnost i stvaralačka energija koju je vođenim aktivnostima potrebno osloboditi i usmjeriti. Današnji digitalni alati proširili su prostor za njezino iskazivanje i, uz svrsishodno vođenje različitim aktivnostima, danas mogu poslužiti kao izvrstan medij za poticanje stvaralaštva, ali i funkcionalnu primjenu ostvarenih odgojno-obrazovnih ishoda propisanih predmetnim kurikulumom. U svojoj ćemo radionici predstaviti platformu Renderforest kao multifunkcionalan alat koji učiteljima i učenicima pruža mogućnost izrade različitih digitalnih prezentacijskih sadržaja. Polaznici će se u radionici, kroz postupno vođenje u strukturiranim etapama, okušati u izradi kratkih videosadržaja/animiranih logotipa, plakata i prezentacija te razvijanju poduzetničke ideje kroz izradu prototipa proizvoda (tzv. mockup). Kombiniranjem različitih medijskih sadržaja (slika, grafika, animacija, glazbe…), uz uporabu gotovih predložaka koje aplikacija nudi te iskorištavanjem mogućnosti alata utemeljenima na AI tehnologiji i strojnom učenju, polaznici će relativno lako i brzo stvarati gotov digitalni proizvod. Prednost alata Renderforest je u bogatstvu gotovih predložaka (scena za videosadržaje i animacije, grafičkih izvora za plakate i prezentacije i slično) koje je vrlo lako prilagoditi vlastitoj stvaralačkoj ideji. Iako je Renderforest platforma osmišljena za potrebe digitalnoga marketinga, ovo je i izvrstan alat primjenjiv u različitim učeničkim projektnim aktivnostima, pri izradi radova za predstavljanju postignuća u projektima, ali i u svakodnevnom nastavnom radu, u različitim etapama nastavnoga sata, različitim nastavnim situacijama i nastavnim predmetima. Radioničkim oblikom rada voljele bismo ukazati na prednosti aplikacije koje se ogledaju kroz vrlo jednostavnu uporabu i kretanje kroz aplikaciju, multifunkcionalnost i različite alate na jednoj platformi, mnoštvo ponuđenih predložaka i dojmljivih grafičkih izvora u svakoj podtemi te uporabu umjetne inteligencije kojom je moguće generirati videozapise i logotipe.


 

 


20. CARNET-ova korisnička konferencija – CUC,  CUC20: Mreža ideja, od 21. do 23. studenoga održala se u Konvencijskom centru Šibenik. Na konferenciji su sudjelovale ravnateljica Vesna Vrbošić i učiteljica savjetnica Tanja Paris koja je sa svojim suradnicima održala ogledni sat IKT kao cilj ili IKT-om prema cilju? 

Konferencija je mjesto okupljanja CARNET-ovih korisnika i suradnika, uključujući  nastavnike u osnovnim i srednjim školama, profesore na fakultetima, CARNET-ove sistem inženjere i koordinatore, članove znanstveno-istraživačke zajednice, kao i informatičke stručnjake i gospodarstvenike iz područja informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT). Predstavlja platformu za razmjenu informacija, znanja i iskustava te razvoj suradnje osoba koje imaju doticaj s IKT-om, prvenstveno internetom, te s njim povezanim naprednim oblicima korištenja, primarno u edukaciji, koristeći moderne pedagoške pristupe.

 

IKT kao cilj ili IKT-om prema cilju? (fizika)

Cilj održavanja oglednog nastavnog sata je osnaživanje kompetencija učitelja i nastavnika za prikladno i svrsishodno korištenje digitalnih obrazovnih sadržaja (DOS) i scenarija poučavanja (SP) u redovnom nastavnom procesu. Nastavnik će u pripremi oglednog sata surađivati sa stručnjacima iz CARNET-a te na CUC-u održati nastavni sat (iz fizike) koristeći različite nastavne metode i oblike rada, uključujući IKT te ciljano DOS i SP. Uz prethodni dogovor, nastavnik održava prosječan sat u kojem ima dobrih i manje dobrih dijelova koje bi sudionici (iz različitih uloga) trebali prepoznati. Nakon održanog oglednog sata, stručnjaci iz CARNET-a će moderirati osvrt na sat. Iz navedenoga je moguće ostvariti sljedeće ishode: – izvesti i analizirati konkretan nastavni sat iskustvenim učenjem (iz različitih uloga učenika: znatiželjan, s poteškoćama, nemiran, nastavnikov ljubimac, prosječan učenik, nametljivi “wunderkind”, samozatajni učenik ...; te iz uloge mentora, savjetnika ili kao “običan” promatrač) - povećati profesionalne kompetencije i usmjeriti se na proces, a ne na osobu - raspraviti o učinkovitom korištenju IKT u nastavi. 

Sudionici oglednog sata trebaju doći na vrijeme u učionicu kako bi sudjelovali na cijelom satu i osvrtu.

Autor(i):

Tanja Paris; Osnovna škola Vijenac, Osijek

Tanja Paris rođena je 1974. godine u Osijeku. Zaposlena je u OŠ Vijenac, Osijeku na radnom mjestu učiteljica matematike i fizike. Kao učitelj savjetnik fizike u nastavi primjenjuje suvremene metode poučavanja u nastavi fizike kao i njene popularizacije na Zimskim škola fizike za učenike osnovnih škola OBŽ. Sudjelovala je u izradi zadataka iz fizike u projektu NCVVO-a „ Razvoj završnih ispita na kraju obrazovnih ciklusa“. Sudjelovala u osmišljavanju i izradi scenarija poučavanja i digitalni obrazovni sadržaj za nastavni predmet Fizika 7 u okviru “e-Škole: uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola”. Mentorica je studentima Odjela za fiziku u Osijeku te pripravnicima na stručnom ispitu iz fizike. Voditeljica je Županijskog stručnog vijeća učitelja fizike OBŽ (istok). Član je stručnih udruga HMD i HFD.

Goran Hajdin; Fakultet organizacije i informatike

Goran Hajdin bavi se znanstveno istraživačkim i stručnim radom vezanim uz teme metodike nastave informatike te primjene IKT-a u odgojno-obrazovnom procesu. Zaposlen je kao docent na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Nositelj je kolegija vezanih uz područje odgoja i obrazovanja te informatike u obrazovanju na diplomskom usmjerenju namijenjenom budućim nastavnicima informatike. Voditelj je pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja nastavnika. Pročelnik je Katedre za strane jezike i općeobrazovne discipline. Završio je diplomski studij pedagogije i informatologije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te je doktorirao na Fakultetu organizacije i informatike. Kao suradnik i voditelj sudjelovao je u nizu nacionalnih i međunarodnih projekata (CRISS, e-Škole, EDUCODE, Stand4Info, Internalization in a European Context, European Busines Skills, Summer School: Mobile Development, Young Innovative Career Trackers, Centre of Excellence in ICT,…) od kojih je većina povezana s temom informatike u odgoju i obrazovanju. Vodio je i sudjelovao u nizu stručnih radionica. Aktivno sudjeluje u osposobljavanju nastavnika i surađuje s većim brojem osnovnih i srednjih škola. Autor je znanstvenih i stručnih radova te je održao prezentacije na znanstvenim i stručnim konferencijama nacionalnog i međunarodnog značaja. Recenzent je u znanstvenim i stručnim časopisima i konferencijama. Posjeduje EUCIP Core certifikat te je predavač i ispitivač EUCIP programa.

Daria Jandrečić; CARNET

Daria Jandrečić zaposlena je na radnom mjestu suradnika u CARNET-ovom Odjelu za podršku obrazovanju, gdje radi na projektima razvoja i izrade digitalnih obrazovnih sadržaja. Dosadašnja radna iskustva stjecala je u civilnom sektoru, prvenstveno u području neformalnog obrazovanja mladih, kroz provedbu brojnih radionica na teme unaprjeđenja socijalnih kompetencija, podizanja svijesti i aktivne participacije u društvu, te na projektima mobilnosti mladih.

Trajanje: 90 minuta

Ciljana skupina: ogledni sat namijenjen je učiteljima fizike.


U okviru CECIIS-a održan Dan e-Škola

 

Na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu održana je trodnevna znanstvena konferencija posvećena informacijskim i inteligentnim sustavima - CECIIS 2018.

U okviru konferencije u srijedu, 19. rujna 2018. godine, već tradicionalno je održan i Dan e-Škola koji okuplja brojne nastavnike te ravnatelje osnovnih i srednjih škola koje su sudjelovale u pilot projektu „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“.

Prisutnima su se na otvaranju Dana e-Škola obratili prof.dr.sc. Neven Vrček, dekan Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu i Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja. Zamjenica ravnatelja CARNET-a i voditeljica projekta e-Škole Andrijana Prskalo Maček predstavila je rezultate i pregled aktivnosti nedavno završenog pilota te najavila drugu fazu projekta kojom se od 2019. do 2022. godine planira digitalno transformirati nastavne i poslovne procese u preostalim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj.

Izv.prof.dr.sc. Nina Begičević Ređep prezentirala je rezultate završne vanjske evaluacije digitalne zrelosti škola koju je CARNET u suradnji s FOI-jem, proveo u 151 školi. Od početka provedbe do danas, škole koje su uključene u pilot projekt značajno su napredovale u primjeni digitalnih tehnologija. Naime, krajem 2016. godine provedeno je početno vanjsko vrednovanje digitalne zrelosti koje je pokazalo kako su na skali od 1 (digitalno neosviještene škole) do 5 (digitalno zrele škole), naše škole u kategoriji digitalnih početnica. Nakon 18 mjeseci provođenja projekta e-Škole, promatrajući ukupnu razinu, čak 93 % škola uključenih u pilot projekt sada se nalazi na razini digitalno osposobljenih (razina 3) odnosno digitalno naprednih (razina 4) škola.

Nakon prezentacije uslijedila je radionica na kojoj su sudionici imali priliku diskutirati o izazovima koje donosi druga faza projekta e-Škole i podijeliti iskustva stečena u sklopu pilot projekta. U okviru sekcije Digitalna transformacija obrazovnih institucija znanstvenici i stručnjaci su prezentirali stručna postignuća u primjeni digitalnih tehnologija u obrazovnim institucijama s ciljem digitalne transformacije.

Ravnateljica Vesna Vrbošić i knjižničarka Zrinka Radanović predstavile su postignuća vezana uz napredovanje u digitalnoj zrelosti škole s digitalne početnice na digitalno naprednu razinu. Stručni rad nalazi se u zborniku radova.

 

 

 


 

Vesna Vrbošić/ Otvoren Regionalni obrazovni centar ROC u Osijeku, 15. svibnja 2018.

Svečano otvaranje pet regionalnih obrazovnih centara u Republici Hrvatskoj - Osijek, Varaždin, Zagreb, Rijeka i Split u okviru CARNetovog pilot projekta e-Škole održano je 15. svibnja 2018. godine iz ROC-a Varaždin, a videokonferencijski su se uključili svi ostali gradovi. ROC Osijek nalazi se u OŠ Franje Krežme.

                            

https://www.carnet.hr/novosti/novosti?news_id=4670

http://www.glas-slavonije.hr/363857/1/Centar-za-razvoj-digitalnih-kompetencija-i-u-Osijeku


Vesna Vrbošić/ Suvremene tehnologije u obrazovanju STO 2018, 10. i 11. travnja 2018.

Na novom sveučilišnom kampusu u Zadru održan je stručni skup Suvremene tehnologije u pbrazovanju STO 2018. CARNet je omogućio predstavnicima e-Škola sudjelovanje na stručnom skupu, a iz naše škole ove godine sudjelovala je ravnateljica Vesna Vrbošić. Prisutnima na otvaranju obratile su se Dijana Vican, rektorica Sveučilišta u Zadru i Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja i pročelnici za školstvo grada Zadra i Zadarske županije. Zamjenica ravnatelja CARNET-a, Andrijana Prskalo Maček, predstavila je aktualnosti u projektu „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“. STO 2018 obuhvatio je niz predavanja i radionica na temu strategije uvođenja informacijsko-komunikacijske tehnologije u škole, poučavanja i učenja u 21. stoljeću te primjene IKT-a u nastavi.

                            

 


Vesna Vrbošić/ Upitnik o zadovoljstvu projektom "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)", 27. ožujka 2018.

Cilj upitnika je prikupljanje mišljenja i stavova zaposlenika u školama uključenih u pilot projekt e-Škole. Temeljem odgovora škola u pilot projektu gradit će se veliki projekt za sve škole u Republici Hrvatskoj. Odgovarali smo na pitanja o: lokalnoj mreži škola, IKT opremi, edukaciji za rukovanje opremom, e-Škole tehničaru, repozitoriju DOS-a, sustavu za upravljanje učionicom, aplikaciji za organizaciju edukacija EMA, helpdesku CARNeta, razmjeni iskustava u sklopu zajednice praktičara, Yammeru, scenarijima poučavanja, mobilnim timovima, e-Laboratoriju, e-Lektirama, skupovima STO i CUC. 

 


Vesna Vrbošić/ Stručno - savjetodavna podrška za primjenu IKT-a u nastavi, 9. ožujka 2018.

U petak, 9. ožujka 2018. godine, s početkom u 17:00 sati održana je stručno savjetodavna pordška za primjenu IKT-a u nastavi za sve učitelje i stručne suradnike Škole, a savjetovanje je vodila profesorica Suzana Delić iz OŠ Horvati. Savjetovanju je bila nazočna, kao predstavnica Agencije za odgoj i obrazovanje Podružnice Osijek, viša savjetnica za fiziku Verica Jovanovski. Svrha pružanja stručno - savjetodavne podrške je osiguravanje kontinuirane podrške učiteljima i nastavnicima pri implementaciji projektnih aktivnosti. 

                         


Vesna Vrbošić/ Vanjsko vrjednovanje digitalne zrelosti škole, 6. ožujka 2018.

U utorak, 6. ožujka 2018. godine, profesorica Katarina Tomičić s Fakulteta za organizaciju i informatiku (FOI) iz Varaždina s članovima tima e-Škole OŠ Vijenac u sastavu Zrinka Radanović, stručna suradnica knjižničarka koordinator, Kristina Rajlić, učiteljica biologije i kemije, Inga Plaščak i Dubravka Milisavljević, učiteljice razredne nastve, Miodrag Zdravčević, učitelj tehničke kulture i informatike te Vesna Vrbošić, ravnateljica,  provela je vanjsku evaluaciju digitalne zrelosti škole.


Vesna Vrbošić, Razgovor o iskustvima u Pilot projektu e-Škole, 27. veljače 2018.

Predstavnici CARNeta Tomislav Negulić i Domagoj Gojak razgovarali su s predstavnicima OŠ Vijenac (Zrinkom Radanović, Kristinom Rajlić, Anitom Higi, Tanjom Paris, Ingom Plaščak, Dubravkom Milisavljević i Vesnom Vrbošić), 27. veljače 2018. godine, o iskustvima u korištenju tehnologije u nastavnome radu. Nazočni učitelji i stručni suradnici ukazali su na prednosti, ali i poteškoće s kojima se susreću u svakodnevnom radu s tehnologijom. U cjelini jako smo zadovoljni opremom koju smo dobili u projektu i u našoj školi IKT koriste svi učenici od 1. do 8. razreda. Zahvalili smo zaposlenicima CARNeta na podršci koju nam pružaju tijekom cijelog trajanja projekta.


Vesna Vrbošić, Samovrednovanje digitalne zrelosti škole, ​14. veljače 2018.

Samovrednovanje digitalne zrelosti škole na kraju Pilot projekta e-Škole ispunili su članovi e-Škole tima u sastavu Zrinka Radanović, koordinator, STEM učitelji Tanja Paris, Anita Higi i Kristina Rajlić, učiteljica razredne nastave Inga Plaščak i ravnateljica Vesna Vrbošić 14. veljače 2018. godine. Rezultati će biti uspoređeni sa samovrednovanjem i vanjskim vrednovanjem s početka Projekta te ćemo vidjeti koliko smo napredovali u digitalnoj zrelosti škole i uočiti područja koja treba dalje unaprjeđivati.


Vesna Vrbošić /CUC 2017, 20. studenoga 2017.

Od 7. do 10. studenoga 2017. godine održana je CARNetova korisnička konferencija CUC2017 u Dubrovniku. Na konferenciji su sudjelovale ravnateljica Vesna Vrbošić i učiteljica matematike Anita Higi. Moto ovogodišnje 25. konferencije bio je POVEZANI ZNANJEM. Za sudionike iz škola uključenih u pilot projekt e-Škole Uspostava razvoja digitalno zrelih škola bila su organizirana predavanja, radionice, interaktivna izlaganja, primjeri dobre prakse... koje su predstavili učitelji praktičari, pozvani predavač iz drugih država, koordinatori projekta e-Škole, sveučilišni profesori, informatičari i mnogi drugi. Nešto smo novo naučili, a nešto smo potvrdili da smo na dobrom putu kao i druge škole u projektu. 

                                                                                  


Održan drugi TeachMeet u sklopu projekta „e-Škole“

Zrinka Radanović / datum: 19. 10. 2017. 10:40

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet održala je drugi TeachMeet, susret nastavnika koji aktivno sudjeluju u okviru zajednice praktičara, organizirane u sklopu provedbe nacionalnog pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“.

Dvanaest nastavnika iz osnovnih i srednjih škola iz Bilja, Bjelovara, Osijeka, Slavonskog Broda, Šibenika, Vrbovca, Vukovara i Zagreba svojim su kolegama kroz kratke prezentacije predstavili vlastita iskustva u primjeni tehnologije u nastavi te razmijenili ideje o mogućnostima kako tehnologija može dodatno poboljšati nastavu. Kolegica Martina Ižaković predstavila je svoj rad IKT u nastavi likovne kulture, a kolegica Inga Plaščak Web 2.0 alat Nearpod.

 

Promotivni film e-Škole

 


Digitalno zrele škole

Digitalno zrele škole su škole na visokom stupnju integriranosti IKT-a u život i rad škole. U digitalno zrelim školama usustavljen je pristup korištenju IKT-a u planiranju i upravljanju školom, kao i u nastavnim i poslovnim procesima.  Digitalno zrele škole pristupaju sustavno razvoju digitalnih kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika i učenika, a odgojno-obrazovni djelatnici koriste IKT za unaprjeđenje načina poučavanja kojima se nastava usmjerava na učenika, razvijanje digitalnih obrazovnih sadržaja i vrednovanje postignuća učenika, u skladu s ishodima učenja i odgojno-obrazovnim ciljevima.

Naša škola je primjer digitalno zrele škole, a kako i zašto pogledajte u videu:


STO-Suvremene tehnologije u nastavi

27. i 28. travnja 2017.godine u organizaciji CARNeta, PMF-a u Splitu te Odsjeka za učiteljski studij Filozofskog fakulteta u Splitu održano je četvrto izdanje događanja Suvremene tehnologije u nastavi - STO.
Osnova događanja bila je kreativna nastava te može li primjena informacijsko komunikacijske tehnologije pridonijeti kreativnosti nastave.
Na predavanjima i radionicama u Splitu sudjelovala je učiteljica biologije i kemije Kristina Rajlić.

 


Stručno - savjetodavna podrška za primjenu IKT-a u nastavi

U četvrtak, 30. ožujka 2017. godine, učitelji i stručni suradnici OŠ Vijenac nazočili su predavanju „Stručno-savjetodavna podrška za primjenu IKT-a u nastavi – 1.faza“. Stručno savjetovanje vodila je gospođa Suzana Delić, učiteljica savjetnica iz OŠ Horvati iz Zagreba, a savjetovanju su bile nazočne viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje Podružnice Osijek Verica Jovanovski i predstavnica CARNeta Ivana Brkić.

Ciljevi stručno – savjetodavne podrške bili su:

- podrška pri implementaciji IKT-a u nastavni proces

- podrška u primjeni znanja i vještina stečenih kroz program edukacije u okviru projekta e-Škole

- podrška učiteljima i nastavnicima u kritičkom odabiru prikladne digitalne tehnologije, alata i sadržaja za izvođenje nastave

- pružanje smjernica i poticaja za daljnje osnaživanje učitelja i nastavnika u primjeni IKT-a u nastavnom procesu.

Tijekom savjetodavne podrške učitelji su ispunjavali upitnik o korištenju tehnologije u nastavnome radu koristeći različite interaktivne digitalne alate. Korišteni alati primjenjivi su za uporabu u nastavi što je predavanje učinilo dinamičnijim, a ujedno je učiteljima približilo mnogo novih mrežnih aplikacija za uporabu u nastavnom procesu.

Našim gostima pokazali smo logotip pilot projekta e-Škole koji smo izradili od teniskih loptica. Zajedno smo se fotografirali.   

Logotip pilot projekta e-Škole od loptica

Prema službenom logotipu pilot projekta e-Škole domar Vedran Damjanović izradio je logotip od teniskih loptica, a isti je izložen u staklenom izlogu na ulazu u školu.  

 
 

Vanjska evaluacija digitalne zrelosti škole

Članovi tima e-Škole u lipnju 2016. godine popunili su samoevaluaciju digitalne zrelosti škole u okviru pilot projekta e-Škole, a 29. rujna 2016. godine profesorica Gordana Jugo s Fakulteta za organizaciju i informatiku iz Varaždina s e-Škole timom provela je vanjsku evaluaciju digitalne zrelosti škole. Istraživalo se:

1. Planiranje, upravljanje i vodstvo 

2. IKT u učenju i poučavanju

3. Razvoj digitalnih kompetencija

4. IKT kultura

5. IKT infrastruktura

            U studenom 2016. godine u školu su stigli rezultati vanjske evaluacije i samoevaluacije sa smjernicama za unaprjeđivanje digitalne zrelosti škole. Cilj je podići razinu digitalne zrelosti za jednu razinu. Iz rezultata je vidljivo da je 82% škola u projektu e-Škole na razini 2 digitalne zrelosti, a 18% škola na razini 3 digitalne zrelosti. Naša škola nalazi se na razini 2, a rezultati pokazuje digitalnu zrelost škole prije opremanja škole u pilot projektu e-Škole. Podizanje razine digitalne zrelosti  škole provodit će se u dva koraka. Obzirom da je prošlo godinu dana od opremanja škole u pilot projektu e-Škole većinu predloženih elemenata podigli smo za jednu ili više razina. Nastavit ćemo s unaprjeđivanjem digitalne zrelosti škole kroz sustavno stručno usavršavanje.


Carnetova korisnička konferencija - CUC 2016

Na CARNetovoj korisničkoj konferenciji CUC 2016, koja je održana u Rovinju od 9. do 11. studenoga 2016. godine, sudjelovale su učiteljica matematike i fizike Tanja Paris i ravnateljica Vesna Vrbošić. Krovna tema skupa bila je „Programirajmo svoju budućnost“. Na skupu su aktivno sudjelovali učitelji praktičari koji su pripremili i predstavili svoje radove, pozvani predavač iz drugih država, koordinatori projekta e-Škole, sveučilišni profesori, informatičari i mnogi drugi. Posebno smo zadovoljni što je u program CUC-a ušao i primjer dobre prakse iz naše Osječko – baranjske županije. Učiteljica matematike i fizike iz naše škole Tanja Paris i njezine kolegice sustručnjakinje iz OŠ Franje Krežme, OŠ Retfala, OŠ Ladimirevci, OŠ Čeminac i OŠ Višnjevac predstavile su svoj rad „Videokonferencijski sat u nastavi fizike“. 


Dan e-Škola u sklopu međunarodne znanstvene konferencije CECIIS

Dan e-Škola, u sklopu međunarodne znanstvene konferencije CECIIS (Central European Conference on Information and Intelligent Systems), održao se  21. rujna 2016. na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu, od 9:00  do 18:00 sati s ciljem predstavljanja projekta i do sad provedenih projektnih aktivnosti. Ravnateljica škole Vesna Vrbošić i voditeljica školskog tima Zrinka Radanović aktivno su sudjelovale u programu konferencije.

 


Voditeljica školskog projektnog tima, Zrinka Radanović sudjelovala je na bogatom program koji je ponudio inspirativna predavanja, niz refleksivnih i praktičnih radionica te razmjenu informacija vezanih uz projekt .


20. veljače 2015. godine CARNet je objavio rezultate izabranih škola u projektu e-škole i PROŠLI SMO. Naša škola nalazi se na 23. mjestu od ukupno 150 izabranih.

Podsjetimo se Hrvatska akademska istraživačka mreža CARNet objavila je javni poziv školama za uključivanje u pilot projekt e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola. Bira se 140 škola. 20 osnovnih i srednjih škola iz Republike Hrvatske  ući će u pilot projekt. Ukoliko škola bude izabrana bit će opremljena najmodernijom informacijsko - komunikacijskom tehnologijom te će biti osiguran prikladan pristup Internetu i odgovarajuća e-usluge, a nastavno i nenastavno osoblje dobit će potrebnu edukaciju za optimalno korištenje dostupne tehnologije i digitalnih sadržaja koji će se razviti unutar projekta. Suglasnost Grada potrebnu za prijavu u projekt e-Škole smo dobili te smo prijavili Školu u projekt u siječnju 2015. godine. 

http://www.carnet.hr/novosti/novosti?news_id=3519

 



16. ožujka 2015. godine održan je prvi sastanak predstavnika CARNeta, predstavnika osnivača škola i ravnatelja škola izabranih u pilot projekt e-Škole. Gospodin Davor Brust, predstavnik Grada Osijeka i Vesna Vrbošić, ravnateljica OŠ Vijenac  bili su nazočni prvom sastanku u Zagrebu.

Detaljnije na stranici:http://www.carnet.hr/e-presso/edukacija?news_id=3540


Potpisan tripartitni ugovor

20. travnja 2015. godine, u prostoru Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta u Zagrebu potpisan je tripartitni ugovor između Hrvatske akademske i istraživačke mreže - CARNet, osnivača škola i ravnatelja 20 izabranih škola za pilot projekt "e-Škole". Za Osnovnu školu Vijenac u Zagrebu su ugovor potpisali ravnatelj CARNeta gospodin Zvonimir Stanić, dipl. ing.,  zamjenik gradonačelnika grada Osijeka gospodin Denis Ambruš,dipl.ing.arh. i ravnateljica OŠ Vijenac Vesna Vrbošić, prof..


OŠ Vijenac među prvih 20 škola u pilot projektu e-Škole

Članak iz Glasa Slavonije, 5.svibnja 2015.

ČETIRI SLAVONSKE ŠKOLE MEĐU DVADESET ODABRANIH
Učenicima od jeseni internet dostupan u svakom kutku škole

Postat ćemo vrhunska škola koja će pružati najbolje uvjete za obrazovanje, kaže učenik Fran Mihajlović
Među prvih 20 škola koje su uključene u Nacionalni pilot-projekt e-škole: Uspostava sustava digitalno zrelih škola, četiri su škole iz Slavonije.
To su: OŠ “Vijenac” Osijek, OŠ Dragutina Tadijanovića Vukovar, OŠ Eugena Kumičića Slatina i Gimnazija Matija Mesić Slavonski Brod.
Zadovoljstvo ne krije Vesna Vrbošić, ravnateljica OŠ “Vijenac”, jedine osječke škole u ovom projektu CARNet-a.
- Mi smo u projekt e-škole odabrani u konkurenciji više od 700 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Pripreme za projekt realizirat će se već idućih mjeseci kako bi sve bilo spremno za početak nove školske godine. Učenicima i nastavnicima to će omogućiti novi iskorak u suvremenije odvijanje nastavnog procesa - kaže ravnateljica Vrbošić.
Dodaje da je vrijednost projekta u edukaciji zaposlenika, opremi koja će biti postavljena u školu, pokrivenosti škole internetskom mrežom, e-dnevnicima, te ukupno boljim uvjetima rada. Ipak, najveća vrijednost je razvoj digitalnih kompetencija učenika te njihova spremnost za nastavak školovanja.
Učiteljicu engleskoga jezika Branku Plećaš raduje što će škola dobiti tablete, e-imenike i interaktivne ploče, jer će to obogatiti nastavu. O tome kaže: “Posebno se radujem što je naša škola ušla među prvima u pilot-projekt. Mislim da smo to zaslužili marljivim i kvalitetnim radom i postignutim rezultatima. Zanimljivo će biti i učenicima i učiteljima. Imat ćemo mnoge pogodnosti koje nudi e-škola, a internet u cijeloj školi samo je jedna od njih”.
Njezina kolegica Tanja Paris, učiteljica matematike i fizike, dodaje kako e-školu zamišlja kao odličnu priliku za sve nas u sve digitalnijem svijetu. Prednost vidi u većoj i bržoj dostupnosti interaktivnih digitalnih alata u nastavi, jednostavnijem radu s pedagoškom dokumentacijom, korištenju mobilnih uređaja u nastavi. Također očekuje ulaganje mnogo većeg napora u učenje svih učenika, učitelja i stručne službe.
Pedagoginja Mirna Brčić e-školu zamišlja kao izvrsnu priliku za razvoj kompetencija, povezivanje škola putem međunarodne suradnje i općenito inovativnost u nastavi. Ističe da će učenici, ulaskom škole u ovaj projekt, imati mnogo zanimljivih sadržaja nadohvat ruke.
S njom se slaže Fran Mihajlović, učenik 8. razreda, predsjednik Vijeća učenika: “Sljedeće godine postat ćemo škola opremljena tabletima, internetom u svakoj učionici i novim računalima. Nove tehnologije, s kojima će se učenici prvi put susresti, bolje će im predstaviti nastavne sadržaje i više ih uključiti u nastavne aktivnosti. Tako ćemo postati vrhunska škola koja će pružati najbolje uvjete za obrazovanje učenika”. I Marko Galović, učenik 6. razreda, predstavnik škole u Dječjem gradskom vijeću Osijeka, raduje se školi u dolazećoj godini: “Učenicima će biti zabavnije učiti. Dobit ćemo tablete i nastava će biti lakša. Ići ćemo samo ujutro u školu”.
Vesna LATINOVIĆ

http://www.glas-slavonije.hr/268410/1/Ucenicima-od-jeseni-internet-dostupan-u-svakom-kutku-skole


http://www.kizoa.com/Movie-Maker/d31987485k7019752o1l1/predstavljanje-opreme-e-skole

U srijedu, 27. siječnja 2016. godine, završeno je opremanje naše škole u pilot projektu e-Škole, a 28. siječnja 2016. godine predstavili smo javnosti mogućnosti opreme koju smo dobili. Predstavljanju su bili nazočni svi učitelji i stručni suradnici, a posebno smo bili zadovoljni što su nam se pridružili gospodin Davor Brust, predstavnik Grada Osijeka, gospodin Vladimir Šišljagić, župan Osječko - baranjske županije i gospodin Zoran Batnožić, predsjednik Gradske četvrti "Tvrđa". U predstavljenje izravnom videokonferencijskom vezom javila nam se iz Zagreba zamjenica ravnatelja CARNet-a i voditeljica pilot projekta e-Škole gospođa Andrijana Prskalo Maček. 

Kratko o tijeku projekta: U prosincu 2014. godine objavljen je javni poziv na koji se javilo više od 700 škola iz cijele Hrvatske. U siječnju 2015. godine objavljen je popis 150 škola koje su ušle u projekt među kojima je bila i OŠ Vijenac. U ožujku je izabrano prvih 20 škola za pilot projekt i tu smo se pronašli na prvome mjestu. Potpisali smo tripartitni ugovor između CARNet-a, Grada Osijeka i naše škole u Ministarstvu znanosti obrazovanja i sporta. Uloga Grada bila je velika jer bez potpore Grada ne bi mogli aplicirati na projekt te stoga još jednom zavaljujemo na svemu što Grad Osijek čini za našu školu. Predstavnice škole bile su na CARNet-ovoj korisničkoj konferenciji u Dubrovniku, a svi učitelji prošli su dvodnevnu edukaciju o korištenju opreme. 

Što smo sve dobili u pilot projektu? U školi je postavljena žičana i bežična veza u sve prostore škole. U dvije učionice postavljen je ekran osjetljiv na dodir, sa zvučnicima, kamerom i mikrofonom te 30 tableta s tipkovnicama za učenike. Hibridna računala dobili su učitelji u STEAM području – biologija, kemija, matematika i fizika. Svi ostali učitelji dobili su Samsungove tablete. Stručni suradnici radit će na novim laptopima, a administrativno osoblje na novim stolnim računalima.

Što to znači za učenike? Kvalitetniji i zanimljiviji rad. Veća motivacija. Razvijanje digitalnih kompetencija.A gdje će im biti granica sami će otkriti.

Što kažu učenici? Proveli smo anketu s učenicima 7. i 8. razreda, jer su to učenici s kojima će se provoditi pilot projekt e-Škole, a zanimalo nas je koja su njihova očekivanja u primjeni nove tehnologije u nastavi. Učenici očekuju  zanimljiviju nastavu uz primjenu IKT i veću motivaciju za učenje, još bolju suradnju u učenju i na projektima uz on line učionicu. Naravno, većini su digitalne kompetencije jako važne za buduće školovanje. 

Svi zaposlenici OŠ Vijenac presretni su zbog odlične opremljenosti škole koja će im omogućiti još bolji i kreativniji rada s učenicima u nastavi primjenom nove informacijsko – komunikacijske tehnologije. Tražit će to još više pripremanja za nastavu, a učitelji STEAM područja izradit će digitalne obrazovne materijale koje će objaviti i koji će biti od rujna dostupni za korištenje svim ostalim učiteljima u Republici Hrvatskoj.

Sigurni smo da je oprema koja je postavljena u školu u okviru pilot projekta e-Škole stigla na pravo mjesto i da ćemo zajedno s našim učenicima puno toga novoga naučiti i osmisliti, a sve za dobrobit i uspjeh onih najvažnijih – naših učenika.

Svima nazočnima na jučerašnjem događaju pokazane su mogućnosti interaktivne ploče sa zvučnicima uz pjesmu We are the champions grupe Queen, mogućnosti videokonferencije u radu povezivanjem sa Zagrebom, primjenu Kahoot programa u provjeravanju znanja učenika na tabletima u kojoj su uspješno sudjelovali i naši gosti i novinari. Očito je bilo zanimljivo, a bit će i već je i našim učenicima.

Gospodin Brust i gospodin Šišljagić jako su zadovoljni viđenim u prvoj školi u gradu i županiji u kojoj je postavljena ovakva oprema u pilot projektu e-Škole i izrazili želju da i druge škole budu ovako opremljene.

Što su o događaju zabilježili mediji?

u Dobro jutro Hrvatska https://www.youtube.com/watch?v=iASZl8GJ9vA&feature=youtu.be

Nova TV http://dnevnik.hr/videoteka/prva-e-skola-u-osjecko-baranjskoj-zupaniji-video-dnevnik-nove-tv.html?icn=article&ici=videos_article-column

Glas Slavonije http://www.glas-slavonije.hr/291882/3/Jedina-skola-iz-Osjecko-baranjske-zupanije-u-projektu-e-Skole

STV https://www.youtube.com/watch?v=KNyfdvHGGH8

Osijek031 http://www.osijek031.com/osijek.php?topic_id=60667

HR Radio Osijek http://radio.hrt.hr/radio-osijek/clanak/os-vijenac-prva-e-skola-u-osjecko-baranjskoj-zupaniji/111139/

OTV http://osjecka.com/video-vijesti-arhiva/

Republika.eu http://republika.eu/novost/49340/os-vijenac-prva-e-skola-u-osjecko-baranjskoj-zupaniji

Mojosijek http://www.mojosijek.hr/38238-2/38238.html

preskoči na navigaciju