preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vijenac

Login
e-Dnevnik

        

e-Dnevnik za učenike i roditelje od sada i kao mobilna aplikacija

Tražilica
Kalendar
« Svibanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

 
Povijest

Osnovna škola Vijenac iz Osijeka započela je s radom 28. studenoga 1963. godine, dakle prije 50 godina. U razdoblju od 1963. godine do 31. prosinca 1980. godine škola je djelovala pod nazivom Osnovna škola „Boris Kidrič“, a od 1. siječnja 1981. godine mijenja naziv u Osnovna škola „Mladost“ Osijek, OOUR odgoja i osnovnog obrazovanja „Boris Kidrič“. Od 15. svibnja 1991. godine škola dobiva današnji naziv Osnovna škola Vijenac.

Broj učenika koji su pohađali školu kretao se od 873 (u školskoj godini 1963./64.), preko 695 učenika (u školskoj godini 1993./94. kada su u školi bili i učenici prognanici iz Baranje) do današnjih 217 učenika (u školskoj godini 2014./2015.).

Broj zaposlenika mijenjao se od 52 (u školskoj godini 1963./64.), 47 učitelja (u školskoj godini 1993./94. kada su u školi bili i učitelji prognanici iz Baranje) do današnjih 39 zaposlenika (u školskoj godini 2014./2015.).

Objekt škole obnavljan je više puta, osobito 1992. godine zbog ratnih razaranja kojima je bio značajno oštećen (cjelokupna stolarija, krovište i dio unutarnjeg prostora). Značajan doprinos obnovi objekta dala je i Vlada Republike Mađarske na poticaj Hrvatske škole Miroslava Krleže iz Pečuha.

Osnovna škola Vijenac je od 1976. godine važan sudionik u međunarodnoj suradnji prijateljskih gradova Pečuha i Osijeka surađujući s Hrvatskom školom Miroslava Krleže iz Pečuha. Suradnja obuhvaća međusobnu razmjenu učenika šestoga razreda tijekom koje gosti borave u domovima vršnjaka i zajedno s njima polaze nastavu na hrvatskom jeziku; ljetovanja učenika obiju škola u Omišlju i na Balatonu,  razmjenu stručno – pedagoških iskustava učitelja i stručnih suradnika, zajedničko sudjelovanje u projektima od obostranoga interesa kao što je međunarodni projekt Twinning „Nacionalne vrednote u zajedničkoj Europi“ u kojem je Osnovna škola Vijenac pružila potporu Hrvatskoj školi iz Pečuha u nastojanjima apliciranja za sredstva Europskih fondova za obnovu i dogradnju Hrvatske škole u Pečuhu, što je i realizirano; sudjelovanje učenika Hrvatske škole Miroslava Krleže u originalnim projektima Osnovne škole Vijenac („Bonton“; „Drava – rijeka koja nas razdvaja i povezuje“); sudjelovanje učenika Osnovne škole Vijenac na Danima hrvatskoga jezika u Hrvatskoj školi u Pečuhu; zajednička nastojanja za osnaživanjem prijateljskih odnosa gradova prijatelja Pečuha i Osijeka (kvizovi znanja, istraživanje povijesti gradova).

Od 2005. godine je Osnovna škola Vijenac uspostavila i međunarodnu suradnju s Osnovnom školom Bratov Polančičev iz Maribora. Suradnja se očituje u razmjeni stručno – pedagoških iskustava, sudjelovanju učenika u radionicama i istraživanjima, međusobnim posjetima učenika te upoznavanju kulturno - povijesnih znamenitosti gradova prijatelja Maribora i Osijeka.

Zahtjevne i kvalitetne programe ne bismo mogli ostvarivati da u školi ne rade vrsni učitelji i stručni suradnici, kojima važnu potporu daju i ostali zaposlenici škole te mnogobrojni roditelji, vanjski suradnici i institucije. Da je to tako svjedoče i sljedeće činjenice: učitelji Osnovne škole Vijenac bili su ili jesu voditelji županijskih stručnih vijeća u više mandata – tjelesna i zdravstvena kultura Lidija Vekić, matematika Ljiljana Popović, fizika Tanja Paris,  razredna nastava Jasminka Nikolandić, stručni suradnici pedagozi Vesna Vrbošić, ravnatelji Stjepan Sokol; u viša zvanja promovirano je osam učitelja - učiteljica razredne nastave Renata Rako, učiteljica glazbene kulture Sofija Koržinek, učiteljica engleskoga jezika Branka Plećaš i učiteljica matematike i fizike Tanja Paris u zvanje učitelja mentora, učiteljica matematike Ljiljana Popović i učiteljica razredne nastave Jasminka Nikolandić u zvanje učitelja savjetnika te pedagoginja Vesna Vrbošić i ravnatelj Stjepan Sokol, profesor pedagogije, u zvanje stručni suradnik savjetnik.

O iznimnim ostvarenjima koje Osnovna škola Vijenac postiže u zajedničkom radu učitelja i učenika najbolje govore iznimni uspjesi koje su učenici postizali na mnogobrojnim natjecanjima najviše razine, osobito u područjima literarnog stvaralaštva (državni susret LIDRANO, nagrade Modre laste, nagrada za književnu kritiku, nagrada Hrvatske pošte, nagrade na Susretu malih pjesnika u Cerniku,  Međunarodni literarni natječaj ERATO JUNIOR - nagrada za najljepšu lirsku pjesmu, nagrada Turističke zajednice županije Volim Hrvatsku…), dramskoga stvaralaštva (državni susreti LIDRANO – najbolja dramska družina u Republici Hrvatskoj „Anno Domini 1573.“, „Pero s onoga svijeta“, „Mamin Paganini“…),  matematike (državna natjecanja, međužupanijska natjecanja, Klokan bez granica), tehničkoga stvaralaštva (gotovo redovito na državnim smotrama tehničke kulture u više područja), povijesti (natjecanja, susreti, smotre, kvizovi – Pečuh, Pforzcheim, Osijek), sporta (gimnastika, streljaštvo, stolni tenis, veslanje, judo, nogomet…) i likovnoga stvaralaštva (međunarodna izložba likovnih radova na temu Olimpijske igre, međunarodna izložba dječje umjetnosti u Lidicama u Republici Češkoj, nagrada Turističke zajednice županije – Zeleno i plavo srce Hrvatske, izložba učeničkih likovnih radova u Galeriji Waldinger u Osijeku, nagrada za posebno ostvarenje Društva za znanstvenu fantastiku Sfera…).

Učenici Osnovne škole Vijenac su od početka bili uključeni u „Projekt građanin“ na državnoj razini. Naši učenici predstavljali su Grad Osijek i Osječko – baranjsku županiju u godinama realiziranja međunarodnog projekta Škole Alpe – Jadran. Sudjelovali su na međunarodnom natječaju „Europske škole za živući planet“ u kojem su učenici naše škole izabrani za predstavljanje eko –projekta iz svoje sredine (uz još dvije škole iz Republike Hrvatske), a voditeljica projekta Branka Raguž i učenica Katarina Ešegović sudjelovale su na Međunarodnoj konferenciji u Beču, gdje su predstavile naš projekt, koji je uvršten među pet najboljih, od trideset prezentiranih.

Možemo istaknuti da se u Osnovnoj školi Vijenac održavaju stručni ispiti za stručne suradnike pedagoge te stručni ispiti za učitelje fizike, što zasigurno ne bi bilo moguće da u tim područjima ne rade vrsni učitelji.

Tijekom 50 godina uspješnog, kvalitetnog i inovativnog rada Osnovna škola Vijenac podarila je gradu Osijeku i građanima Osijeka, ali i široj društvenoj zajednici, niz originalnih projekata, programa i događaja kojima je uvijek bio cilj i svrha pridonijeti obogaćivanju života i rada zajednice u kojoj škola djeluje, unaprjeđivanju i inoviranju sustava odgoja i obrazovanja.

2013./2014. školske godine obilježili smo 20 godina od početka provedbe originalnog projekta „Školi u pohode – Gradu na dar“.  Naime, 1993. godine škola je započela s provedbom navedenog projekta kojim je obilježavanje dana škole rađeno u više dana u zajedništvu s roditeljima, vanjskim suradnicima te lokalnom zajednicom predstavljajući postignuća i mogućnosti učenika škole u različitim područjima tako da je svako područje u tjednu imalo svoj dan: Dan likovnog stvaralaštva (izložba likovnih radova darovitih učenika nastalih u likovnim radionicama pod vodstvom poznatih osječkih akademskih slikara i kipara Branimira Davida Kusika, Ratka Žaje, Vladimira Džanka, Marka Živkovića, Gorana Kujundžića, Nikole Fallera), Dan sporta (u kojem su organizirana raznovrsna sportska natjecanja i sportski susret generacija bivših i sadašnjih učenika škole – uspješnih sportaša kao što su Davor Šuker, Matija Ljubek, Kaja Ileš, Branislav Bogdanović, Nenad Bjelica, Josip Balatinac, Vladimir Mađarević, Robert Seligman, Mirna Rajle Brođanac, Julija i Eva Doboš, Indira Kosović, Sena Pavetić), Dan glazbenog stvaralaštva (upoznavanje i predstavljanje glazbenih obitelji grada Osijeka kao što su obitelji Hün, Njikoš - Svoboda, Nikolin, Mihaljević, Slabinac, Batorek, Cvetičanin, Burić te nastup glazbeno darovitih sadašnjih i bivših učenika), Dan riječi hrvatske (u kojem su predstavljana djela i njihovi autori kao što su Anto Gardaš, Stjepan Tomaš, Zlatko Krilić, Miro Gavran, Kruna First Medić, Jagoda Truhelka, kroz glazbeno – scenski program). U svim događanjima sudjelovao je veliki broj vanjskih suradnika, roditelja i prijatelja Osnovne škole Vijenac. Ovaj originalan i inovativan projekt zapažen je i u stručnoj javnosti (stručni članak objavljen je u časopisu „Život i škola“ br.1, 1995.). U prigodi 50 godina rada Osnovne škole Vijenac svim suradnicima u programima tijekom proteklih 20 godina uručene su zahvalnice Osnovne škole Vijenac. ( http://os-vijenac-os.skole.hr/  )

Škola je pokazala otvorenost, osjetljivost i razumijevanje za druge što je osobito i neponovljivo bilo izraženo u studenome 1997. godine kada je realiziran svečarski dan Osnovne škole Vijenac u prostoru Osnovne škole Bilje kao dar učenicima povratnicima i njihovim roditeljima. Petnaest godina kasnije sadašnjoj generaciji učenika i učitelja Osnovne škole Bilje, kao i  tadašnjim sudionicima mirne reintegracije prikazali smo dokumentarni film o tome jedinstvenom i, nadamo se, neponovljivom događaju. Također, skupina učenika sudjelovala je u obilježavanju dana  II. osnovne škole u Vukovaru u ožujku 1998. godine kao potpora i ohrabrenje svima za povratak u Vukovar.

Osim ovoga velikog sveobuhvatnog projekta u školi se realizira i niz drugih samostalnih i originalnih projekata, kao što su:

Drava - rijeka koja nas razdvaja i povezuje, kompleksan projekt s međunarodnim sudjelovanjem, uključivanjem zainteresiranih udruga sa šireg područja Republike Hrvatske kojima se projekt učinio vrlo korisnim i poticajnim; svi učenici i učitelji škole, mnogobrojni roditelji, vanjski suradnici aktivno su sudjelovali u istraživanju rijeke Drave od izvora do ušća, njezina utjecaja na gospodarski, kulturno – povijesni razvoj kraja kroz koji protječe, njezino značenje za pripadajući eko – sustav te predstavljanje vrlo zahtjevne, kompleksne i inovativne prezentacije postignuća;

Svjetlosno onečišćenje, projekt koji aktualizira teoretske spoznaje kroz praktičnu primjenu u radionicama, izvanučioničkoj nastavi, predavanjima istaknutih stručnjaka u području energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije, za koji je iskazan velik interes učenika i vanjskih suradnika, a konkretan rezultat je postavljanje energetski učinkovitog rasvjetnog tijela u školskom dvorištu koje omogućuje zornu provjeru teoretskih postavki fizike;

Osječki književnici za djecu, projekt kroz koji učenici od prvoga do četvrtoga razreda pobliže upoznaju cjelokupni život i rad poznatih osječkih književnika za djecu (Anto Gardaš, Jagoda Truhelka, Kruna First Medić…), a svoja saznanja predstavljaju ostalim učenicima škole, roditeljima i zainteresiranoj javnosti;

Volim Osijek, projekt u kojem učenici svake godine istražuju i detaljnije upoznaju različite dijelove grada Osijeka, a saznanja o tomu prezentiraju kroz likovni, literarni i glazbeno – scenski izričaj.

Svi gore navedeni projekti više nego očito govore o opredijeljenosti Osnovne škole Vijenac da na najbolji mogući način povezuje, prezentira i ističe ono najbolje i najvrjednije iz prošlosti i sadašnjosti našega grada s ciljem stvaranja pozitivnog ozračja za djelovanje prema budućnosti. Njegujemo kulturu rada, mogućnost izbora, odgovornost i vodimo učenike prema uspjehu. Želimo u svakom učeniku pronaći ono najbolje što može dati i razvijati ga u tom smjeru. Stalo nam je do uspjeha svakog učenika, a u suradnji s roditeljima u tome i uspijevamo. Višegodišnji rezultati vanjskoga vrjednovanja pokazuju nam da smo na dobrome putu, jer su naši učenici postigli odlične rezultate u svim ispitanim područjima. Projekt Nacionalnog centra za vanjsko vrjednovanje obrazovanja „Samovrjednovanje škola“, u kojem sudjelujemo od početka provođenja, učvrstio nas je u uvjerenju da je naša vizija kvalitetne škole utemeljena. Zadovoljstvo je raditi u školi u kojoj se osjećate kao kod kuće, a učenici i učitelji oko vas najveća su vam obitelj, u školi u kojoj nailazite na razumijevanje, potporu i ohrabrenje.

Propitujući dnevno teorijske postavke složenog sustava odgoja i obrazovanja s ciljem njegova usavršavanja, unaprjeđivanja i učinkovitosti, a u svrhu postizanja najboljih mogućih rezultata i motivacije učenika osmislili smo i sustavno provodimo projekt Domaće zadaće – iznimka, a ne pravilo. Didaktičko – metodičkim inovacijama ovaj projekt je naišao na veliko zanimanje stručne,  pedagoške i svekolike javnosti ne samo u Republici Hrvatskoj, nego i šire; škola devet godina intenzivno radi na provedbi dogovorenih stajališta učiteljskog vijeća o domaćim zadaćama koja uključuju: domaća zadaća je iznimka,  a ne pravilo; ona je izrazito individualno pitanje; mora imati sasvim određenu svrhu; učenik mora imati mogućnost izbora zadataka za rješavanje s obzirom na njihovu količinu, težinu i vlastite mogućnosti; nastavni rad mora biti poticajan za aktivniji odnos učenika u procesu usvajanja znanja na nastavnome satu; učenika treba voditi prema samostalnosti i povjerenju u vlastite mogućnosti. Učitelji su u obvezi jasno istaknuti ishode učenja i uputiti učenika na ponavljanje sadržaja bitnih za usvajanje znanja na sljedećem nastavnome satu. Čitav projekt i rezultati istraživanja o njegovoj provedbi škola je predstavila na Međunarodnoj znanstvenoj konferenciji „Didaktički izazovi“ u Slavonskom Brodu 2012. godine. U organizaciji Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Osnovne škole Vijenac iz Osijeka 22. studenoga 2013. godine održan je znanstveno – stručni skup s temom „Domaća zadaća – mit ili potreba“. 

Škola sudjeluje u mnogim aktivnostima od interesa za užu i širu društvenu zajednicu, promiče multijezičnost i multikulturalnost kroz izborne programe (makedonski jezik i kultura, albanski jezik i kultura, njemački jezik),  potiče učenike na povezivanje s vršnjacima iz drugih država (Oregon, SAD).

Osnovna škola Vijenac i pojedinci u njoj su dobitnici prestižnih državnih nagrada za kreativan i inovativan rad: učiteljica Ljerka Mađarević dobitnica je Godišnje državne nagrade „Ivan Filipović“ u području hrvatskoga jezika za 2000. godinu; učiteljica Lidija Vekić dobitnica je Godišnje državne nagrade „Franjo Bučar“ u području sporta za 2002. godinu; učitelj Stjepan Vidić dobitnik je Godišnje državne nagrade „Faust Vrančić“ u području  tehničke kulture za 2007. godinu; ravnatelj Stjepan Sokol, profesor pedagogije, dobitnik je Godišnje državne nagrade „Ivan Filipović“ u području pedagogije za 2008. godinu; Osnovna škola Vijenac dobitnica je Ministrovog priznanja za uspješan, kreativan i inovativan rad za 2000. godinu i dobitnica je Državne nagrade tehničke kulture „Faust Vrančić“ za 2008. godinu.

27. kolovoza 2014. godine u prigodi 50 godina rada Osnovne škole Vijenac predstavljena je javnosti monografija Osnovne škole Vijenac koja je objavljena u tiskanom i digitalnom izdanju. Knjiga je rezultat dugotrajnog rada autora Stjepana Sokola i Vesne Vrbošić, koji su na 220 stranica, kroz tri povijesna razdoblja  rada škole, izdvojili ono po čemu je OŠ Vijenac prepoznatljiva i posebna.http://www.youtube.com/watch?v=FHfjsc1Q_s4 

  Povijest Osnovne skole Vijenac 6314 (1).pdf

Nastavili smo s objavljivanjem tiskane i digitalne monografije o aktivnostima u Osnovnoj školi Vijenac. Objavljujemo monografiju za 2014./2015. školsku godinu na sljedećem linku.

 

Monografija za 2015./2016. školsku godinu. 

 

Monografija za 2016./2017. školsku godinu. 

   

Monografija za 2017./2018. školsku godinu.

Energetska obnova 2020.

Monografija 2019./2020.

 

preskoči na navigaciju