
Projekt „BrAIn – Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju“, Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNET provodi se od šk god. 2024./2025. u OŠ Vijenac, Osijek. Partneri u projektu su Hrvatsko katoličko sveučilište, Hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju (CroAI) i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO). Cilj projekta je pružiti podršku odgojno-obrazovnim ustanovama u primjeni digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju uz jačanje programskih, kadrovskih, mrežnih i sigurnosnih kapaciteta u svrhu podizanja kompetencija učenika uz personalizirani pristup. Projekt je započeo u rujnu 2023. godine i trajat će do kraja kolovoza 2029. godine.
Detaljnije pročitajte u dokumentu:
Učiteljica Fizike i Matematike Tanja Paris te Hrvatskoga jezika Ivana Macan, 2. listopada 2024., sudjelovale su u edukaciji „UI učionica – alati, primjena i strategije poučavanja“ u okviru projekta Podrška primjeni digitalnih tehnologija u obrazovanju – BrAIn, a u organizaciji CARNET-a. Na navedenoj radionici predstavljeni su digitalni alati i platforme utemeljene na tehnologiji umjetne tehnologije (Magic school, Padlet, Paraplexity AI).
U radioničkim aktivnostima istražili smo mogućnosti navedenih alata, izrađivali sadržaje primjenjive u različitim nastavnim i administrativnim situacijama. Analizirali smo konkretnu primjenu navedenih alata te se kritički osvrnuli na prednosti, poticaje, potencijal, ali i eventualne nedostatke koje nam nudi rad s tehnologijom utemeljenom na umjetnoj inteligenciji.
Ivana Macan, prof. i Tanja Paris, prof.
Projekt „BrAIn – Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju“, Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNET provodi se od šk god. 2024./2025. u OŠ Vijenac, Osijek. Partneri u projektu su Hrvatsko katoličko sveučilište, Hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju (CroAI) i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO). Cilj projekta je pružiti podršku odgojno-obrazovnim ustanovama u primjeni digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju uz jačanje programskih, kadrovskih, mrežnih i sigurnosnih kapaciteta u svrhu podizanja kompetencija učenika uz personalizirani pristup. Projekt je započeo u rujnu 2023. godine i trajat će do kraja kolovoza 2029. godine.
Detaljnije pročitajte u dokumentu:
Učiteljica Fizike i Matematike Tanja Paris te Hrvatskoga jezika Ivana Macan, 2. listopada 2024., sudjelovale su u edukaciji „UI učionica – alati, primjena i strategije poučavanja“ u okviru projekta Podrška primjeni digitalnih tehnologija u obrazovanju – BrAIn, a u organizaciji CARNET-a. Na navedenoj radionici predstavljeni su digitalni alati i platforme utemeljene na tehnologiji umjetne tehnologije (Magic school, Padlet, Paraplexity AI).
U radioničkim aktivnostima istražili smo mogućnosti navedenih alata, izrađivali sadržaje primjenjive u različitim nastavnim i administrativnim situacijama. Analizirali smo konkretnu primjenu navedenih alata te se kritički osvrnuli na prednosti, poticaje, potencijal, ali i eventualne nedostatke koje nam nudi rad s tehnologijom utemeljenom na umjetnoj inteligenciji.
Ivana Macan, prof. i Tanja Paris, prof.
Priloženi dokumenti:
BrAIn CARNET za web.docx
Izvjesce o sudjelovanju u edukaciji.docx
Edukacije školskih koordinataorica vezano uz primjenu AI alata u nastavi:
a/ “UI učionica – alati, primjena i strategije poučavanja“, CARNET radionica uživo, 2. 10. 2024.
b/ Osnovne škole A, koordinacijski sastanak, online, MS Teams, Office 365 za škole, 10.10. 2024.
c/ Science on Stage to the event: AI in STEM Education: new teaching resources for younger students, October 22, 2024.
d/Alati budućnosti – izrada obrazovnih sadržaja s pomoću umjetne inteligencije, CARNET radionica uživo, 29. 10. 2024.
e/ AI for Inclusion organised by the Erasmus+ DAIVERSE project (18. 11. – 1.12.2024.)
f/ Otključajte moć umjetne inteligencije – UI alati koji olakšavaju svakodnevicu“, webinar, CARNET, 19.11.2024.
g/ “Transformirajte svoje poučavanje – učenje, poučavanje i administracija uz UI”, webinar, CARNET, 9.1.2025.
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET provodi projekt „Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn“, a u sklopu njega provodi se istraživanje „Korištenje digitalne tehnologije i dobrobit djece i mladih“ tijekom šk. god. 2024./2025. u osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj. Istraživanje provodi Hrvatsko katoličko sveučilište uz suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Svrha istraživanja je dobiti uvid u trendove korištenja digitalne tehnologije kod učenika, obrazovnih djelatnika i roditelja/skrbnika te izraditi preporuke za digitalnu pismenost i dobrobit djece i mladih.
U našoj školi tijekom siječnja i veljače 2025. godine u istraživanju kroz online upitnike sudjelovali su učenici 5. – 8. razreda, roditelji učenika i učitelji. Putem qr koda u upitniku od siječnja do ožujka 2025. godine isti se mogu prijaviti za fokus grupe i intervjue. Sudjelovanje je anonimno i dobrovoljno.
Radujemo se budućoj suradnji!
Srdačan pozdrav,
koordinatorice školskog tima projekta BrAIn
I ove školske godine učenici 8. b razrednog odjela naše škole sudjelovali su u aktivnostima vezanim povodom Dana sigurnijeg interneta 2025.
6.2. 2025. Rasprava DIGITALNA ODGOVORNOST: Uloga modernih alata u sigurnosti djece
11.2.2025. Sudjelovanje učenika u online kvizu za učenike povodom Dana sigurnijeg interneta 2025. Na poveznici https://www.dansigurnijeginterneta.org/
12.2.2025. Radionica za učenike 5.- 8. razred Utrka kroz AI zamke materijali preuzeti s poveznice www.csi.hr
U ponedjeljak, 7. 4. 2025. godine u okviru projekta BrAIN i provođenja Aktivnost 3: Istraživanje o korištenju digitalne tehnologije i dobrobiti učenika održana je Fokus grupa za učenike. 18 učenika od 5. – 8. razreda naše škole sudjelovali su u aktivnosti koju su provodili psiholozi Hrvatskog katoličkog sveučilišta (HKS). Kvalitativno istraživanje s učenicima proveli su o korištenju tehnologije tijekom nastavnog procesa u školi kroz većinu nastavnih predmeta, za učenje kod kuće i dobrobiti za učenika. Mnoštvom primjera iz prakse učenici su opisivali korištene alate umjetne inteligencije tijekom ove nastavne godine. Svi učenici su se složili da još dugo umjetna inteligencija neće preuzeti posao čovjeka kao poučavatelja, ali kao asistent u procesu učenja i poučavanja ima značajnu ulogu.

