4. Međunarodna konferencija za učitelje razredne nastave, obrazovne stručnjake i znanstvenike u primarnom obrazovanju pod nazivom Pogled u učionicu – od tradicije do suvremenosti održala se od 30. 4. do 3. 5. 2025. godine u Vodicama. Ciljevi međunarodne konferencije su: uvidi u nove znanstvene spoznaje i njihovu primjenu u nastavnoj praksi, povezivanje suvremeni pristup u poučavanju s klasičnom nastavom, primjena stečenih znanja i primjere integracije novih i tradicionalnih metodičkih pristupa u nastavi te suradnja među učiteljima u cilju dijeljenja iskustva. Učiteljica razredne nastave Željka Klaić, učitelj savjetnik i učiteljica matematike i fizike Tanja Paris, učitelj izvrstan savjetnik nazočile su nizu inspirativnih predavanja vrhunskih domaćih i stranih stručnjaka iz područja odgoja i obrazovanja i panel raspravi Učitelji pod povećalom kao što su:
dr. sc. Boris Jokić Čega se (ne)bojimo? Što može učiniti obrazovanje u društvu u kojem vladaju strahovi? ravnatelja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
dr Yunus Emre Avcu, „Work with gifted students-chalange and joy“, predavač na Učiteljskom fakultetu Necatibey, Turska
Jadranka Buvinić, Snaga poučavanja – učitelji koji stvaraju razliku, dipl. učiteljica, viša savjetnica za razrednu nastavu, AZOO podružnica Split
dr. Pedro Abrantes, Full-time education: creative opportunities for reducing inequalities, profesor na Sveučilištu Aberta na Odjelu za društvene znanosti i menadžment, Lisabon, Portugal
Anne Jan van den Dool, Growth mindset, učitelj, ravnatelj i upravitelj u osnovnom, srednjem, specijalnom i strukovnom obrazovanju, Nizozemska
Matilda Bulić, Nezamjenjivi: od straha do snage, direktorica školskog programa i izvršna direktorica u izdavačkoj kući Školska knjiga, Zagreb.
Ovogodišnja konferencija usmjerena je na ključne izazove poučavanja i inovativne metodičke postupke koji proizlaze iz učioničke prakse te su teme bile:
Škola mjesto za kreativne prilike
Rad s darovitim učenicima – umijeće i radost
Razvijanje poduzetničkih vještina u primarnom obrazovanju
Matematička pismenost: od osnova do vještina rješavanja problem
Inovacije u obrazovanju kako umjetna inteligencija mijenja nastavu
Vlastiti primjer iz prakse rada s učenicima 3., 5. – 8. razreda pod nazivom Energija i AI nas pokreću u prostoru pokazale su naše učiteljice nazočnim sudionicima. Uspostava novih poznanstava i razmjena iskustava, mišljenja i ideja iz nastavne prakse s učiteljima iz regije svakako će obogatiti kompetencije naših učiteljica i učenika u budućim izazova obrazovne transformacije kroz interdisciplinarni pristup.
Tanja Paris
